linken naar intressante draden op het forum

Discussion in 'Dutch' started by nananie, Feb 11, 2006.

1. nananie

nananie Member

2. Skhippie

Skhippie Member

> ik zal beginnen:
    de 2012 draad waar lisa een mooie comment gaf.
    http://www.hipforums.com/forums/sho...80&page=1&pp=10

De maya's baseren het op december 21 2012 (12:21:2012), dan zal er een cycles van 26000 jaar op zijn eind komen. Ik denk dat het iets te maken heeft met de 1 die in het tweede deel van 2012 voor de 2 komt te staan. Er is wiskundig gezien iets met dat 12:21:2012 maar ik kom er niet achter. Het zou ook goddelijk benaderd kunnen worden daar die 1 voor het hemelse kan staan in de primitieve wereld, en 2 een onzuiver getal is. lastige shit.

3. Neo-hippie

Neo-hippie Member

4. Neo-hippie

Neo-hippie Member

5. Skhippie

Skhippie Member

wow! thats great!

6. rainbowedskylover

rainbowedskylover Senior Member

7. Bevertje

Bevertje Member

Over dat wiskundige: als je stuff over de maya's leest komen steeds weer de getallen 7 en 13 terug. Op het eerste gezicht zie ik veel 1'en en 2'en: 12: het getal dat iets afsluit, maar 13 is het getal van cycli, van de wedergeboorte. Er moet natuurlijk bij verteld worden dat hun kalenders totaal niet op de onze leken: er waren 13 maanden van elk 28 dagen + 1 dag buiten de tijd. Doordat we andere kalenders gebruiken is die 21 12 2012 natuurlijk niet een datum zoals de maya's die zouden gelezen hebben, maar ze hebben heel wat voorspeld dus waarom zouden we niet aannemen dat zij wisten dat we onze kalender zou zouden maken dat die dag ook voor onze kalender wiskundig freaky in elkaar steekt.

Als je een superinterressant boek wil lezen over de maya's en hun wiskunde: "wat wisten de maya's van peter toonen"

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice