studie ontwijkend gedrag

Discussion in 'Dutch' started by consolidated, Mar 13, 2005.

1. consolidated

consolidated Banned

Ik ben echt meester in het vertonen van studie ontwijkend gedrag.. Ik zou nu eigenlijk wat huiswerk moeten lezen.. maar ik heb echt geen zin..
    Hebben jullie wat tips om me aan het werk te krijgen?
    En wat voor studie ontwijkend gedrag vertonen jullie vaak? behalve op dit forum rondhangen natuurlijk ;)

oh leuk liedje op de radio :) the ataris - boys of summer

2. hippieseba

hippieseba Member

ik kan ook best wat tips gebruiken, moet nu eigenlijk latijn en fysica leren en ik kan maar niet stoppen met eten ;)

3. WorldPeace

WorldPeace Senior Member

Hetzelfde geldt hier.. ik zou eigenlijk bezig moeten zijn met communicatie :p Gne gne, dit is natuurlijk ook een manier om te communiceren.. alleen moet ik het bestuderen..

Maar tips: De beste tip is, ga weg van je computer want daardoor wordt je altijd afgeleid. Geen pc's, tv's, radio's, sterio's, muziekinstrumenten. Als het nouw lekker weer was, zou ik zeggen: ga de natuur in. In de natuur studeer ik het beste ;)

4. Myranya

Myranya Slytherin Girl

Ik studeer dan niet maar je kan werk (betaald & huishouden) natuurlijk ook lekker uitstellen... :p Wat ik wel doe is ik zet mezelf een portie werk en dan ga ik weer effe forummen... zo van, nu ga ik eerst de kattenbak schoonmaken, dan weer effe de nieuwe postjes lezen, dan de vuilnis bij elkaar halen, dan weer effe de nieuwe berichtjes, en dan stofzuigen. Is 't niet zo'n grote berg om allemaal in 1x te doen, want als ik van de computer opsta met 'oh jee, ik moet *en* de kattenbak schoonmaken, *en* de vuilnis buitenzetten, *en* stofzuigen, dan doe ik 't helemaal niet.

5. WorldPeace

WorldPeace Senior Member

Das waar, dat doe ik ook vaak. Alleen bij mij gaat het zo: studeren: 30 minuten, ontspannen: 1,5 uur, studeren 30 minuten, ontspannen 1,5 uur.. and so on.. dat gaat nooit zo hard...

6. consolidated

consolidated Banned

hehe ja, bij mij ook en ik gebruik huishoudelijk werk ook als studieontwijkend gedrag.. eerst even afwassen of eerst even opruimen..

7. WorldPeace

WorldPeace Senior Member

Hhahah, same here :p

8. Myranya

Myranya Slytherin Girl

Jullie mogen wel bij mij komen stofzuigen, als je dat liever doet dan studeren?? ;)

Oh wacht, jullie zochten tips om juist wel aan studeren toe te komen... laat maar dan :(

9. Utopia_Erwtje

Utopia_Erwtje Member

een tip: maak een motivatie analyse

voorbeeld:

voordelen ontwijken schoolwerk nadelen ontwijken schoolwerk
    -kan ontspannen -krijg slechtere cijfers
    -kan leuke dingen doen ipv stomme -word steeds gestresster, omdat de tijd dringt
    en ik toch echt die dingen voor school moet
    doen

voordelen niet ontwijken nadelen niet ontwijken
    -krijg alles op tijd af -moet nu aan het werk en daar heb ik geen
    -kan vroeg slapen zin in
    -kan zo met een gerust hart ontspannen

en die moet je dan invullen naar gehele eerlijkheid. dit hierboven is maar een voorbeeld... vaak zie je na zon analyse dat op korte termijn je het beste je schoolwerk kun vermijden, maar als je naar de lange termijn kijkt, je dat beter niet kunt doen. nu wil je liever iets anders doen. maar als je nu gaat werken (= niet leuk), voel je je erna beter en kun je leuke dingen doen (= wel leuk). je kunt er doormiddel van zon analyse natuurlijk ook achter komen dat je uberhaupt geen motivatie hebt voor school, dan kun je het beste stoppen met school

10. Utopia_Erwtje

Utopia_Erwtje Member

hmm... ik had hele nette vakjes gedaan ,maar dat werkte dus niet.... ff anders:

voordelen ontwijken schoolwerk
    -kan ontspannen
    -kan leuke dingen doen ipv stomme

nadelen ontwijken schoolwerk
    -krijg slechtere cijfers
    -word steeds gestresster, omdat de tijd dringt en ik toch echt die dingen voor school moet doen

voordelen niet ontwijken
    -krijg alles op tijd af
    -kan vroeg slapen
    -kan erna met een gerust hart ontspannen

nadelen niet ontwijken
    -moet nu aan het werk en daar heb ik geen zin in

11. hippieseba

hippieseba Member

Handig, heel handig, thnx Utopia erwtje
    1 probleem wel: is denken ook niet studie ontwijkend gedrag? :d

12. consolidated

consolidated Banned

die tijd die je aan het maken van lijstjes hebt besteed had je heel goed kunnen leren ;)
    Ik ben ook niet echt van de lijstjes, ik ben heel erg een emotionele denker, wat ik voel is waar.. dus ik kan nog zo goed in mn hoofd hebben dat het erg verstandig is om nu te leren, maar als ik op dat moment totaal geen zin heb overwint mijn gevoel het.. helaas..

13. kiss_the_sky

kiss_the_sky Member

Ik heb juist wel veel aan lijstjes. Ik maak altijd een overzichtje van wat ik nog moet doen, met hokjes ervoor die ik dan kan aanvinken als ik die activiteit heb afgerond. Ik zet er dan ook altijd een aantal dingen tussen die heel makkelijk of leuk zijn maar wel moeten gebeuren, bijv een vriend mailen ofzo, zodat ik vlug iets kan afvinken. Bij mij is het vaak vooral het probleem dat ik het overzicht kwijtraak als ik veel huiswerk heb, dus daarom vind ik het fijn om een beetje structuur te scheppen door zo'n lijstje.

Nu moet ik wel toegeven dat ik mijn huiswerk ook regelmatig verwaarloos. Maar ja, als ik mn examen maar haal...;)

14. hippieseba

hippieseba Member

Ik denk ook vaak zo, 'zolang ik het maar ken voor het examen' maar dan lijdt het dagelijks werk eronder. Waarschijnlijk heb ik nood aan een soort druk om te leren, zoals bij een examen. Nu nog een bedenken :)
    dan aan het werk.

15. Skelter

Skelter Helter

Ik zou nu normaal moeten leren eigenlijk maar ik zit hier weer op het forum. Damn!

16. kiss_the_sky

kiss_the_sky Member

Ik ook ik ook...:( Maar kheb net al Engels geleerd voor donderdag, dat is al heel wat.

17. hippieseba

hippieseba Member

Haha, ik moet nu grieks leren, maar zoek nog een soort motivatie om het wel te moeten leren... dat wordt morgenochtend eens vlug bekijken.

18. kiss_the_sky

kiss_the_sky Member

Ik wou dat ik Grieks had..maar ja, dat heb je niet in de provincie :( Ik moet nu wiskunde doen. Als ik ergens een galhekel aan heb is het wel wiskunde.

19. dutch_diciple

dutch_diciple Member

k zou nu eigenlijkaan mn geschiedenis oprdachten moeten werken, leve oorzaak en gevolg...zucht......met een gitaar in mn handen is het toch heel wat leuker...

20. Floris

Floris Member

blegh geschiedenis is verschrikkelijk... ik moet nu ook allemaal samenvattingen maken, maar op de een of andere manier krijg ik dat boek niet open....

grieks en latijn zijn geweldig, ik wil t gaan studeren (als ik niet op de toneelacademie kom en volgend jaar weer niet en t jaar daarna ook niet enz... dan doe k t in de jaren er tussen :))

filosofie is ook een erg leuk vak...

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice