Geniet maar gebruik met mate is ook een iets waar ik me goed in kan vinden. Op een festival oid kun je prima 10 joints roken als die behoefte er is, maar als je dat iedere dag doet voel je je er inderdaad niet super meer bij.
Hey.. Alcohol is altijd mijn ding geweest.. Ik kom uit een familie van alcoholiekers.. wil daarom nog niet zeggen dat ik alcohol goedkeuren wil.. alcohol met mate...hoe...wanneer...en waar..en hoeveel.. en de juiste stemming..ik denk dat dit veel doet..bij het effect van de alcohol..van sommige dingen kan ik enorm ziek zijn.. pastis..sommige jenevers..bier is meestal O.K.. Hasj,weed,LSD etc...allemaal wel gezien vroeger welk effect dit kan teweeg brengen..ooit in Kabul en Herat gerookt.. tot het uit mijn oren kwam eigenlijk..in die tijd was het meer volgen van wat de grote hoop deed..veel jongeren..en ik ook dus in die tijd..rookten drugs uit curiositeit...ik heb mijn lessen wel geleerd..ik zou zeggen...blijf eraf als je kan... ik waardeer hier zeker diegenen die zeggen.. dat ze volledig drugvrij leven.. waardeer en respecteer alles en iedereen.. dat is meer waard dan de beste drug.. en het feit..of je nu rookt of niet.. drugs neemt of niet...maakt je nog geen hippie.. het hippie zijn..is iets dat je in je binnenste hebt of niet.. het is een levensinstelling,een filosofie die zegt.. onrecht is onrecht..goed is goed..een positieve kijk.. en als je al deze dingen in praktijk kan brengen.. dan ben je aardig op weg om hippie te zijn..of te worden.. Emiel
natuurlijk hoef je geen drugs te gebruiken om hippie te zijn. hippie zijn is een levensbeschouwing. het neemt niet weg, dat velen die levensbeschouwing ontdekken nadat ze de eerste keer blowen of trippen. persoonlijk vind ik alcohol de gevaarlijkste drug (even cocaine en heroine buiten beschouwing gelaten), omdat vele mensen totaal de controle over hun lichaam verliezen, ze worden agressief en onredelijk. heb dit nog niet meegemaakt met wiet of paddo's. trips zijn voor sommige mensen wel gevaarlijk, vooral voor mensen met psychische problemen, maar voor deze mensen zijn alle geestesverruimende middelen gevaarlijk. misschien dacht je het al. ik ben pro-drugs, als ze maar bewust en verantwoordelijk gebruikt worden.